מכירת רכב לפירוק
כיצד אני יודע שהגיע הזמן ואין ברירה, אלא למכור את הרכב לפירוק?
אם הרכב נכנס כל שבוע שבועיים למוסך או שאין יום שבו הנסיעה בו לא עוברת ללא תקלות מכאניות או חשמליות, אז סביר להניח שאין ברירה, אלא לפרק אותו. גם אם ניסת למכור אותו יותר מחודש חודשיים וערכו ממשיך לרדת, לעיתים עדיף לקבל את הכסף מפירוק החלקים מאשר להמשיך ולחפש קונים שכנראה לא יגיעו.
כמו כן, אם הרכב עבר תאונה קשה ונקבע על ידי שמאי במצב של אובדן מוחלט "טוטאל לוס", כלומר, נגרם לו נזק של יותר מ – 60% – אין ברירה אלא לפרקו. חשוב לשים לב שאם השמאי קבע שהרכב במצב של "אובדן להלכה", הרי שהנזק הוא של פחות מ – 60% ועדיין ניתן לתקנו.
כיצד מתקבל הכסף מגריטת המכונית?
ברוב המכריע של חברות הגריטה, המחיר עבור גריטת הרכב/מכירת רכב לפירוק מתקבל במזומן!!!
אילו סוגים של רכבים ניתן לפרק?
ניתן לפרק את כל סוגי הרכבים, החל ממכוניות פרטיות ועד למשאיות ומלגזות.
מבחינה חוקית, מה יש לעשות לפני שמעבירים את הרכב לפירוק?
הרישיון של רכב העובר לפירוק חייב להיות מבוטל, כך שלא יוכל יותר לעלות על הכביש. כמו כן, יש לבצע העברת בעלות לחברת הגריטה או הפירוק על מנת שהיא תוכל לפרק אותו לחלקים ולמכור אותם מבחינה חוקית. ישנן חברות אשר מספקות את השירותים הנ"ל כחלק מתהליך הפירוק.
האם ניתן לפרק רכב שאין לו טסט?
כן. למידע נוסף לחץ > הורדת רכב מהכביש.
מה קורה במידה והרכב אינו יכול לנסוע ואני חייב לגרור אותו למגרש הפירוק?
במחיר שאנו קונים את הרכב ממכם, שירות הגרירה כלול בתשלום. הגרירה על חשבוננו.
איך אדע שאני מקבל תמורה הוגנת לרכב לאחר הפירוק?
כמו בכל שוק, גם בשוק פירוק הרכבים יש רמות שונות של מחירים המשתנים לפי ביקוש והיצע. קשה להגיד מהו מחיר טוב מכיוון שהוא תלוי באיכות החלפים המפורקים, אך השווי המקובל הוא בין 8% ל – 10% משווי הרכב בחברות ההוגנות.
יש לציין כי בעבר היה ניתן לבצע גריטה על ידי המדינה ולקבל כ – 3000 ש"ח, אך אפשרות זו הוקפאה נכון לדצמבר 2012. (קישור לעמוד הרלוונטי באתר משרד התחבורה)